Keletas priežasčių, dėl kurių verta praktikuoti jogą (II)


Sąnariai 
Kiekvieną kartą kai praktikuojate jogą, jūs įvairiai judinate savo sąnarius. Tai gali veikti kaip apsauga nuo artrozės ar užkirsti kelią nejudrumui. Sąnario kremzlė yra kaip kempinė. Ji gauna naudingų maistingųjų medžiagų tik tada, kai joje esantys skysčiai išspaudžiami, o nauji gali įsiskverbti. Be reikalingo maitinimo nenaudojamos kremzlės vietos galiausiai gali susidėvėti, atidengdamos kaulus kaip susidėvėjusias stabdžių kaladėles.





Stuburas
Stuburo diskai, atliekantys stuburo amortizatorių vaidmenį, reikalauja judėjimo. Tai vienintelis būdas juos prisotinti maistinėmis medžiagomis. Jei praktikuojate gerai subalansuotą asanų seką, kurioje gausu stuburui taip naudingų pasilenkimų į priekį ir atgal bei stuburo sukimų, jūs padedate stuburo diskams išlikti elastingais ir sveikais.

Kaulai
Svorio kilnojimo pratimai stiprina kaulus ir padeda apsisaugoti nuo osteoporozės. Daugelis jogos asanų priverčia kelti ar išlaikyti savo paties kūno svorį. O tokios specifinės pozos, kaip 
Adho Mukha Svanasana ir Urdhva Mukha Svanasana, ypatingai stiprina rankų kaulus, kurie ypač pažeidžiami osteoporozinių lūžių. Taip pat nustatyta, kad jogos gebėjimas sumažinti streso hormono kortizolio lygį gali padėti išlaikyti kalcį kauluose. 

(bus daugiau)
Parengė Inga