Keletas priežasčių, dėl kurių verta praktikuoti jogą (I)

Lankstumas
Vienas iš pagrindinių ir greičiausiai pastebimų jogos privalumų – padidėjęs lankstumas. Pirmo užsiėmimo metu jūs galbūt nepasieksite kojų pirštų. Nieko tokio. Bet jei praktikuosite ilgesnį laiką, pastebėsite, kaip palaipsniui neįmanomomis atrodę asanos taps įmanomos. Taip pat pastebėsite, kad įvairūs skausmeliai po truputį dingsta. Tai ne sutapimas. Nejudrūs klubai gali neigiamai veikti kelio sąnarį. Neelastingi (sukietėję) šlaunų raumenys gali būti suplokštėjusios stuburo juosmeninės dalies priežastis, dėl to gali skaudėti nugarą. O raumenų ir jungiamojo audinio nelankstumas gali sukelti pakitimų laikysenoje.

Stiprūs ir elastingi raumenys
Stiprūs raumenys ne tik gerai atrodo. Jie padeda išvengti tokių nemalonumų kaip artritas ar nugaros skausmas. O vystydami raumenis jogos pagalba, stiprumą derinsite su elastingumu. Jei eitumėte į sporto salę, greičiausiai vystytumėte raumenų stiprumą lankstumo sąskaita.



Laikysena
Jūsų galva yra kaip didelis sunkus kamuolys. Kai ji taisyklingai laikoma tiesiai virš stuburo, jūsų kaklo ir nugaros raumenys nepertempiami. Jei ištempsite galvą keletu centimetrų į priekį, kaklo ir nugaros ramenys bus įsitempę ir greit pavargs. Jei taip palenkę galvą laikysite aštuonias ar daugiau valandų per dieną, nesistebėkite, kad jausitės pervargę. Nuovargis gali būti ne vienintelis dalykas. Bloga laikysena gali sukelti nugaros, kaklo ir kitų raumenų bei sąnarių problemų. Jei kūprinsitės, jūsų kūnas gali kompensuoti tai ištiesindamas normalų kaklo ir apatinės nugaros išlinkį. O tai gali sukelti skausmą nugaroje ir degeneracines stuburo ligas.

(bus daugiau)
Parengė Inga